טיולי פריחה, יער הרקפות כוכב יאיר, יער כוכב יאיר - לגדול • Ligdol
צור קשר
פרסמו אצלנו פרסמו אצלנו

טיולי פריחה: יער הרקפות בכוכב יאיר

מחפשים מסלול טיול עם פריחה מרהיבה? יער הרקפות בישוב הקהילתי כוכב יאיר שבשרון, מזכיר יער קטן מהאגדות, המקושט במרבד נדיר של אלפי רקפות יפהפיות.

מומלץ לוודא עם מועצת כוכב יאיר כי השמורה פתוחה לפני ההגעה

יער הרקפות בכוכב יאיר פברואר 2016
צילומים: אלברט קשת

אתר פריחת רקפות נדיר ביופיו, במרחק של פחות מחצי שעה מהמרכז. מסלול הטיול במקום קל להליכה ומתאים לטיולים משפחתיים, אם כי מסלולי היער אינם ערוכים לעגלות ילדים ועגלות נכים, אז יש לקחת זאת בחשבון.

האתר נמצא בחלקו הדרומי של כוכב יאיר, שם נישאת חורבת נשה: חורשת אורנים קסומה על גבעה עגולה, בה מצויים  שרידי יישוב מימי ממלכת ישראל ומהתקופה הרומית.
למרגלות הגבעה פורחות בחורף אלפי רקפות במרבד נדיר ויפהפה. בטיול ביניהן, בצל עצי האורן, תוכלו להתרשם מבורות המים והמתקנים החקלאיים העתיקים. ניתן גם לעלות לראש הגבעה, שעליה נבנה מצפה לזכר שני אחים בני הישוב.

יער הרקפות כוכב יאיר
איך מגיעים:
נוסעים למחלף אייל בכביש 6 ופונים לכביש 551 לכיוון כוכב יאיר. ממשיכים עד צומת טי, בו פונים שמאלה לכביש 444.
לאחר כ- 1.8 ק"מ פונים ימינה לכוכב יאיר. עולים בכביש, חולפים על פני מחסום הכניסה, עוברים כיכר גדולה, ולאחר 700 מטר מגיעים לכיכר נוספת שבה פונים ימינה ל"דרך הפרחים".
עולים בכביש שמתעקל שמאלה, עוברים את הכניסה לבית העלמין שמשמאל, ואז מתחילים לראות מרבדי רקפות בחורשת האורנים שמימין.
כעבור כ-600 מטר פונים שמאלה ל"דרך המרכז", שם תוכלו לחנות.

יער הרקפות בכוכב יאיר

מסלול הטיול:
מהחניה נחזור לדרך הפרחים, נחצה את הכביש וניכנס לחורשת האורנים, שם נראה שלט אודות חורבת נשה.
נלך בשבילים צרים ומסודרים בין עצי האורן והרקפות. במהרה נראה משמאלנו בור מים עתיק ששימש את תושבי היישוב הקדום.
נעלה בשביל, ותוך דקה נגיע לבור המים העליון, שעל פתחו מוצבת אבן חוליה עגולה ויפה. ניתן ליהנות ממסלול מעגלי בחורשה, או לעלות לתצפית מראש החורבה.

גבעת הרקפות כוכב יאיר

יער הרקפות כוכב יאיר

על היישוב כוכב יאיר:
כוכב יאיר הוא יישוב קהילתי בשרון המזרחי, שנוסד ב-1986 ואוחד ב-2003 עם היישוב צור יגאל, שהוקם ב-1991. בתכנון היישוב הושם דגש על איכות סביבה וחיים, כאשר כל הבתים הם צמודי קרקע. חלק גדול מהרחובות הם "רחובות הולנדיים" שקטים ללא מוצא. התשתיות עוברות מתחת לפני-האדמה והיישוב התברך בחורשות ובגנים רבים, בהם שוכנים מספר אתרים ארכיאולוגיים.

יער הרקפות כוכב יאיר פברואר 2016

טיול בשפך נחל שורק

הכתבה נוצרה בתאריך : 10/02/2016
הצטרף ללגדול
הצטרפו לרשימת התפוצה של לגדול ותשארו מעודכנים לפני כולם על אירועים ומבצעים מיוחדים לחברי המועדון שלנו