לגרום לילד להתמיד בחוג, הילד רוצה לפרוש מחוג, איך לשכנע ילד להמשיך בחוג • Ligdol
צור קשר
פרסמו אצלנו פרסמו אצלנו

איך לגרום לילד להתמיד בחוג

מאת: ד"ר זיוה שגיא

הילד שלכם מתחנן להירשם לחוג מסוים, אתם מסכימים, הילד מתלהב למשך כמה שבועות ואז... ההתלהבות פגה והילד לא רוצה יותר ללכת לחוג...

הטענות שלו שונות ומשונות. על פי רוב הוא יאמר: "משעמם". אתם מתוסכלים ומודאגים בגלל שהילד לא מצליח להתמיד בשום דבר ואינו מוצא תחומי עניין, שלא לדבר על ההוצאה הכספית הלא מבוטלת.

 

חוגים בקרקס פלורנטין, לגדול

 


מוכר לכם? אם זה קרה גם לכם, אתם בחברה טובה. אז איך אפשר לשנות את המצב? ד"ר זיוה שגיא, מנחת סדנאות להורים, לילדים ולמתבגרים, עם מספר עצות מועילות.

למה בעצם זה קורה?
בראש ובראשונה, לילדים יש קושי להתמודד עם שינויים. כל שינוי יוצר מצב פסיכולוגי של לחץ המלווה בחרדה, כעסים, פחדים לקראת העתיד לבוא, וקושי להתמודד עם המצב.


כל כישלון נתפס על ידי הילדים כעדות לכך שהם בלתי כשירים, לא מוצלחים ובעלי ערך נמוך לעומת אחרים. בנוסף, ילדים נוטים להסתכל על המציאות במונחים של "שחור-לבן". אם הם חווים חוסר הצלחה, ולו הקטן ביותר, הדבר גורם להם לרצון לפרוש.


ילדים מתקשים בסדר וארגון ודעתם מוסחת בקלות יחסית: הם נוטים לאבד דברים; שוכחים היכן הניחו חפצים; מתקשים לסיים מטלות ושוכחים הוראות. לכך יש להוסיף אימפולסיביות וקושי במשמעת עצמית: ילדים נוטים לפעול לפני שהם חושבים ומתקשים לחשוב על ההשלכות של מעשיהם.


כל המאפיינים הללו מועצמים בכמה דרגות כשלילד יש גם הפרעת קשב וריכוז.


איך משאירים את הילד בחוג כל השנה?
עוברים לשפה של הצלחות! לפני כל שיעור בחוג מזכירים את ההצלחות של הילד במפגש הקודם. כל הצלחה נחשבת! אחרי השיעור- משוחחים בדרך הביתה על מה שהתרחש בחוג ומדגישים את ההצלחות.


במידה והדבר אפשרי, מומלץ להנחות את המדריך לעבור לשפה של הצלחות עם הילדים - בסוף שיעור הילדים והמדריך מזכירים את כל ההצלחות שהיו לילדים בחוג: הצליחו להגיע בזמן, עם ציוד מתאים, הצליחו לבצע תרגיל/ים וכדומה.

 

חוג נגרות לילדים, לגדול

 


לילדים עם הפרעות קשב וריכוז- יש לעדכן את המדריך כי לילד יש הפרעת קשב וריכוז ומה השפעותיה על התנהגותו. לילד כזה מומלץ שהמדריך יבצע שיחה אישית על הצלחותיו מדי שיעור.


במקרה של קושי להתמודד עם שינויים, כדאי להכין את הילד מראש, כבר בבוקר ואפילו ערב קודם. ככל שהילד ערוך יותר לקראת העתיד לבוא, כך קל לו יותר להתמודד עם השינויים.


יש מקרים שבהם לילדים יש סובלנות נמוכה להתמודדות עם שגרה ושעמום. גם בחוגים פעלתניים ודינמיים יש שגרה ותרגול העלולים לגרום לשחיקה. להתמודדות עם קושי זה אפשר ללמד את הילד שיטה להפוך את השעמום לעניין בדרכים יצירתיות שונות, כמו למשל, לדמיין שהוא בתוכנית טלוויזיה כשהוא מתרגל, לתרגל עם מוזיקה וכו'.


בהצלחה.



* ד"ר זיוה שגיא היא דוקטור לפסיכולוגיה, מאמנת אישית ומטפלת בשיטת ד"ר שגיא בילדים, מתבגרים ובוגרים עם הפרעת קשב וריכוז; מאמנת לשיפור הזוגיות; מנחת סדנאות להורים, לילדים ולמתבגרים עם הפרעות קשב וריכוז וסדנאות למורים ולמנהלי בתי ספר; מאמנת אישית/קבוצתית בארגונים להתמודדות עם הגורם האנושי. מרצה בטכניון ביחידה ללימודי חוץ.
 

אינדקס חוגים לילדים

לחוג רכיבה על סוסים לילדים 

הכתבה נוצרה בתאריך : 26/08/2021
הצטרף ללגדול
הצטרפו לרשימת התפוצה של לגדול ותשארו מעודכנים לפני כולם על אירועים ומבצעים מיוחדים לחברי המועדון שלנו