לגדול | אטרקציות לילדים | פעילויות לילדים | מקומות בילוי לילדים | טיולים בשבת | אירועים לילדים • Ligdol
צור קשר
פרסמו אצלנו פרסמו אצלנו

אחת מכל ארבע

סקר חדש של ה'כללית' מגלה 1 מכל 4 נשים: "אין לי עם מי להתייעץ לגבי שאלות שונות במהלך ההיריון".

מאת: מערכת לגדול

 

 

סקר חדש של 'שירותי בריאות כללית' מגלה:1 מכל 4 נשים מרגישה כי אין לה עם מי להתייעץ לגבי שאלות המטרידות אותן במהלך ההיריון. הסקר, שנערך לרגל השקת שירות חדש בו מקבלות נשים בהריון ליווי אישי מאחות מוסמכת, מצא גם כי 16% מהנשים חשו כי אין להן מידע מספיק לגבי הבדיקות שעליהן לעבור בהריון – איפה לבצען ומתי במהלך ההיריון, לעומתן 82% הרגישו כי קיבלו מידע מספק.

 

עוד עולה מן הסקר כי רוב מוחלט של הנשים (89%) היו מעוניינות בכתובת אחת אליה יוכלו לפנות בכל שאלה ובעיה. וכיוון שבהריון הצורך הבסיסי הזה קיים מסביב לשעון, אמרו 88% מהנשים כי היו רוצות שתהיה להן כתובת זמינה לפנות אליה בכל שעה במהלך ההיריון.

 

הסקר, שנערך באמצעות מכון Market watch בקרב 300 נשים, המהוות מדגם מייצג של הנשים שעברו הריון בשלוש השנים האחרונות, מגלה כי 27% מהנשים הרגישו  קושי בהשגת מידע במהלך ההיריון, והודו כי היה עליהן להשקיע מאמץ על מנת להשיגו, לעומת 71% שעבורן המשימה לא הייתה כל כך קשה. רבע (25%) מהנשים הרגישו, שקופת החולים שלהן לא נותנת להן הכוונה בכל הקשור להריון ולבדיקות השונות שעליהן לעבור, כנגד 74% שחשו שקיבלו הכוונה.

 

הסקר מראה כי גם בעלות הכיסויים המיוחדים להריון מהביטוח המשלים, התקשו בבירור הזכויות המגיעות להן- כמעט מחצית מכלל הנשים (45%), הרגישו שאין להן מידע מספק על ההטבות המגיעות להן מהקופה או מהביטוח המשלים.

 

עוד עולה מן הסקר, כי ההריונית הישראלית צמאה למידע הקשור להריון, ואף משתמשת בשלל גורמים שיספק אותו. אמנם רופא הנשים נמצא במקום הראשון להתייעצות בשאלות אישיות (61%), אך הסקר מוכיח כי הישראליות אוהבות "לגבות" את עצמן, ולשאול לעצתם של מקורות נוספים. ה"גורמים הלא מקצועיים", תופסים מקום של כבוד עם 45% מהנשים, שהתייעצו לגבי שאלות אישיות בהריון עם חברות ומשפחה, ו-25% שחיפשו את המידע הרצוי להן באינטרנט ובפורומים.

 

לדברי דר' אורית יעקבסון, סמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה ב'שרותי בריאות כללית': "הסקר מזהה את הצורך שהרגשנו בשטח, כי נשים הרות זקוקות לכתובת אחת קבועה לפניות ול'עשיית סדר'. לאחר פיילוט שנמשך שלוש שנים נולד שירות "הריון בליווי אישי", בו אחות אישית תהווה סמכות מקצועית שתנהל ביחד עם בני הזוג את המעקב הרפואי בתקופת ההיריון. השירות החדש נועד לעטוף את הנשים ההרות במידע מקצועי נכון ובליווי רפואי איכותי. לצורך המהלך עברו 500 אחיות מוסמכות ב'כללית' את ההכשרה הייעודית לליווי ההיריון. אחיות אלו יגשרו בין הנשים לשירותי הקופה, יהוו כתובת זמינה לפניות אישיות בנושאים שפעמים רבות אינן מועלות מול הרופא, ויעניקו תמיכה רגשית וזוגית בתקופה העמוסה של ההיריון."

הכתבה נוצרה בתאריך : 01/05/2008
הצטרף ללגדול
הצטרפו לרשימת התפוצה של לגדול ותשארו מעודכנים לפני כולם על אירועים ומבצעים מיוחדים לחברי המועדון שלנו