הרשמו למועדון לגדול בחינם הרשמו למועדון לגדול בחינם
באינדקס לגדול ניתן למצוא מגוון אטרקציות לילדים, חוגים, פעילויות, מסעדות, מפעילי ימי הולדת, מקומות לנופש משפחתי ועוד...

אני מחפש/ת:

פרסמו אצלנו
בית >מגזין אוכל לילדים > עוברים לתזונה נכונה

מגזין אוכל לילדים

עוברים לתזונה נכונה

הכתבה נוצרה בתאריך : 26/10/2009
שיתוף עם חברים בפייסבוק

אם הילד שלכם סובל מעודף משקל , לא זז מהטלוויזיה ומהמחשב וניזון בעיקר מג'אנק פוד, בעזרת סבלנות התמדה והרבה אהבה תוכלו לשנות את הרגלי התזונה שלו. שפע המלצות שככל הנראה שמעתם עליהן, אך אם תיישמו את כולן-תצליחו.

מאת: שירי ברק


אי אפשר להזיז את הילד מהטלוויזיה
בזמן שהילד צופה בטלוויזיה, מעבר לעובדה שהוא כמעט לא זז ולא מבצע כל פעילות גופנית, יש לו גם נטייה לנשנש יותר. בעיקר חטיפים וממתקים. אז מה עושים? יש להתמיד ולהגביל את זמן הצפייה בטלוויזיה למקסימום שעה ביום. איך עושים את זה? בהדרגתיות. אם הילד רגיל לצפות 4 שעות ביום בטלוויזיה, בשלב הראשון מורידים אותו ל-3 שעות וכן הלאה. בוחרים יחד עם הילד את התוכנית או 2 תוכניות הטלוויזיה האהובות עליו ביותר בכל יום ומחליטים שבהן הוא יצפה. איך מורידים את שעות הצפיה מבלי מרד. מנסים למלא את הזמן הפנוי בפעילויות אחרות ואהובות עליו (רצוי פעילויות אקטיביות)  חוגים, משחקי כדור עם ההורים או עם חברים, רכיבה על אופניים, גני משחקים, טיול בפארק ועוד. מומלץ לגוון ולבחור לכל יום פעילות אחרת.

הילד אוכל כל היום רק ג'אנק פוד וממתקים

זכרו את מילות המפתח הבאות: הדרגתיות, סבלנות, התמדה.
הדרגתיות  החלטתם לשפר את התפריט של הילד. חשוב לשמור על הדרגתיות. אם הילד היה רגיל לאכול כל יום צ'יפס והמבורגר, אז בשלב ראשון מורידים אותו ל-3 פעמים בשבוע של צ'יפס והמבורגר וכן הלאה.
סבלנות -  רובינו התנסינו בדיאטות ואנחנו יודעים שלא פשוט להוריד במשקל. גם לילדים קשה, חשוב לתמוך בהם ולהבין שכמו בכל דבר בשביל לקבל תוצאות צריך לחכות.
התמדה – לא לוותר, ככל שתתמידו ותשקיעו יותר בתזונה של הילד ובשיחות עימו בנושא, תראו יותר תוצאות.

אתם עובדים כל היום ואין לכם זמן להשקיע

אוסובוקו של אלורה

לא צריך להגזים בתבשילים מושקעים:אוסובוקו של מסעדת אלורה. צילום דן פרץ

רובנו לא נולדנו למשפחה עשירה ואנחנו צריכים לעבוד קשה בשביל להביא כסף הביתה. כתוצאה מכך יוצא שהילדים נמצאים בבית בלי פיקוח במשך שעות רבות. אז איך אפשר להאשים אתכם שרוב התזונה של ילדיכם מורכבת מאוכל מוכן שהם יכולים להכין לעצמם. אפשר, ועוד איך אפשר. לכל דבר יש פיתרון, אתם יכולים להכין בסופי שבוע או בערבים פנויים: קציצות, חזה עוף או פרגיות ולהקפיא אותם למהלך השבוע. בערב או בבוקר אפשר להכין תוספת סיר אורז, פירה או ירקות מבושלים (זה לא לוקח הרבה זמן) ולחתוך לילד ירקות. כל מה שהילד צריך לעשות זה רק לחמם במיקרוגל. שאתם מגיעים הביתה הקדישו לילד זמן משותף לפעילות גופנית משותפת (רכיבה על אופניים, הליכה, ריצה וכו') תמיד ניתן לפנות חצי שעה – שעה. זכרו שככל שתתמכו יותר בילד כך הוא ישתף יותר פעולה.

אוכלים בחוץ
משפחות רבות אוהבות ללכת לקניונים כבילוי משפחתי של אחר הצהריים. בעיקר בחורף. ומה לעשות הקניונים מלאים ברשתות הג'אנק פוד המציעים אוכל משמין ולא בריא. מצד שני מדובר בבילוי משפחתי והילדים כל כך נהנים אז מה בכל זאת עושים? ברוב הקניונים, מסעדות האוכל המהיר מרוכזות באגף אחד, ניתן להימנע מלהגיע לאגף הזה. אם בכל זאת החלטתם לאכול ביחד בקניון רצוי להימנע מהמבורגר וצ'יפס ולבחור באוכל סיני, פיצה או חצי מנה פלאפל עם סלטים.

כמה שיותר ירקות

ירקות ופירות


עגבניות חתוכות, מלפפון מקולף, רצועות גמבה ,גזר מגורד, סלט חסה. כמה שיותר אפשרויות יותר טוב. חשוב להכניס ירקות בכל ארוחה. ובשביל למנוע התנגדות חד משמעית של הילד. חשוב להציע לו מבחר ירקות בוריאציות שונות. שירגיש שהוא בוחר איזה ירק הוא רוצה ובאיזו צורה.

ומה בנוגע לממתקים

ממתק ליום, רצוי אחרי הצהריים בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב. בשעה קבועה. הילד יבחר ממתק מתוך מבחר ממתקים שתציעו לו (הקפידו לקנות  את הממתקים הכי פחות מזיקים).

כל המשפחה מתגייסת
ילדים לא נעשים סתם שמנים. בדרך כלל הסיבה היא הרגלי האכילה בבית בו הם גדלים. לכן גם יתר המשפחה תשנה את התפריט שלה בהתאם לילד. תסכימו שזה לא פייר שהילד יראה את אחיו אוכל נקניקיות וטבעות בצל בזמן שבצלחת שלו יש שעועית ואורז. כדאי גם לערוך ארוחת ערב משפחתית משותפת. מעבר לעובדה שזה מגבש ומהנה, בעיקר עבור הילדים. זאת הזדמנות לשמש לילד דוגמא ולהוכיח לו שכולם עברו לתפריט החדש והבריא.

כמה שיותר יצירתיות, יותר טוב
גם מנה הכי משעממת יכולה להפוך לחגיגה לעיניים. כלים מיוחדים קישוטים מקוריים והרבה אהבה יכולים להפוך גם מנה של עוף אורז וירקות למנה שילדים ייהנו לאכול. אפשר לארוז את ארוחת הערב ולצאת לאכול אותה יחד בגינה. אפשר לבשל ביחד עם הילדים. רצוי לגוון את התפריט כמה שיותר ולתת לילד להציע רעיונות. אפשר לארגן חידונים ומשחקים משפחתיים בתחום התזונה הנכונה.


השתתפה בהכנה הכתבה: נעמי ברזילי-תאני – דיאטנית קלינית M.Sc

עוד מאמרים בנושא:

 

אימהות, קריירה ותזונה נבונה. הייתכן?
למה ילדים מעדיפים ג'אנק פוד
26 מיליון ילדים שמנים
ילדים אוכלים בריא – יש חיה כזו

קופונים לאטרקציות
ותקבלו את כל העדכונים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות לכתבה:
Top