הרשמו למועדון לגדול בחינם הרשמו למועדון לגדול בחינם
באינדקס לגדול ניתן למצוא מגוון אטרקציות לילדים, חוגים, פעילויות, מסעדות, מפעילי ימי הולדת, מקומות לנופש משפחתי ועוד...

אני מחפש/ת:

פרסמו אצלנו

מגזין אוכל לילדים

תזונה בריאה בבית הספר

הכתבה נוצרה בתאריך : 19/01/2014
שיתוף עם חברים בפייסבוק


שולחים את הילד לבית הספר עם כריך בתיק? אם אתם מתעצלים ושמים רק פרוסות לחם עם שוקולד תוך מחשבה שישלים בארוחת צהריים, או סומכים על זה שיקנה משהו במזנון, כדאי שתקראו את המאמר הבא.


מאת חלי ממן, המנהלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא

כריך טונה
צילומים: iStock

ארוחת הבוקר חשובה מאין כמוה, במיוחד עבור ילדים המתרוצצים במהלך היום, ובמקביל עליהם ללמוד ולהיות מרוכזים. מחקרים הוכיחו כי ארוחת בוקר מזינה "מתדלקת" את הגוף באנרגיה למשך היום – ואילו דילוג על ארוחת הבוקר עלולה לגרום לתופעות של עייפות וחוסר ריכוז.


מה לתת לילדים לאכול בבוקר? חשוב מאוד להקפיד על ארוחת בוקר מזינה, עשירה בדגנים מלאים, סיבים וחלבון. אלו מגבירים את טווח הקשב, הריכוז והזיכרון וכן מעניקים אנרגיה ומרץ לכל היום.
בנוסף חשוב לכלול בארוחת הבוקר ירקות העשירים במינרלים, ויטמינים ומים. ירקות הם בעלי ערך קלורי נמוך ובזכות תכולת הסיבים הגבוהה שלהם - הם תורמים לשובע ולעיכול תקין.


ירק המכיל ערכים תזונתיים הכרחיים לצד הכריך, ישמור על תחושת השובע לאורך זמן, ויאפשר לילד לחלק את כמות הקלוריות היומית בצורה מאוזנת יותר במהלך היממה.


ירקות. צילום: istock

להלן שתי דוגמאות לירקות אותם הילדים ישמחו לאכול לצד כריך מזין, ומהם הערכים התזונתיים שלהם:


מלפפון:
למרות שמלפפון מאוד נפוץ בכל בית - נראה שהוא לא מקבל את ההערכה המגיעה לו. מלפפון טרי מכיל מגוון ויטמינים ומינרלים חשובים כגון ויטמין C ובטא-קרוטן, שהם נוגדי חמצון חזקים, ויטמין B5 המשתתף בתהליך ייצור האנרגיה וחומצה פולית.


בקליפת המלפפון ישנם סיבים ומגוון מינרלים כמו סיליקה, התורם לבריאות הציפורניים, מנגן, החשוב לבניית העצם, אשלגן ומגנזיום, אשר תורמים לבריאות הלב, ומוליבדנום, מינרל המשתתף בתהליכים אנזימתיים בגוף.
מלפפון הוא בעל ערך קלורי נמוך ומאוד אהוב על הילדים. חתכו אותו לאצבעות וצרפו לשקית האוכל!


גזר:
גם לגזר יתרונות רבים התורמים לבריאות תקינה. הוא עשיר בויטמינים ומינרלים חיוניים כמו בטא קרוטן, חומר המשמש ליצירת ויטמין  Aשחיוני לראייה, לשמירה על תפקוד מערכת החיסון, לגדילה תקינה, לשמירה על בריאות העור ולהפחתת הסיכון לסרטן.


כמו כן הגזר מכיל ויטמינים מקבוצה B החיוניים להפקת אנרגיה, ויטמין C, ויטמין  K שחיוני לקרישת הדם ותורם לחוזק העצם. ויטמין E, נוגד חמצון חזק התורם לתפקוד תקין של מערכת החיסון, למניעת סרטן ולבריאות העור.
בנוסף הגזר מהווה מקור לאשלגן, מינרל התורם לחוזק העצם, וסיבים תזונתיים, התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומאטים ספיגה של חומרים כמו סוכר וכולסטרול.


תוספת קטנה ליום - שיכולה לתרום המון לתזונה תקינה ואורח חיים בריא עבור ילדיכם.

מלפפון וגזר
 

יוצאים עם הילדים- קחו נשנושים בריאים

 

אל תכריחו את הילד לסיים מהצלחת


פתרונות לילד בררן באוכל


לערוץ אוכל בריא לילדים
 

קופונים לאטרקציות
ותקבלו את כל העדכונים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות לכתבה:
Top