פלתורה, קודמאנקי, אליפות הסייבר 2019 לבתי ספר - לגדול • Ligdol
צור קשר
פרסמו אצלנו פרסמו אצלנו

החלה אליפות הסייבר סקילז 2019 לבתי הספר – פלתורה וקוד מאנקי

תכנית SKILLZ מובילה ומקדמת את מערך הלימודים הטכנולוגי לילדים ונוער (א-יב) מיסודו של משרד החינוך.

 

גמר אליפות הסייבר של בתי הספר בהיכל טוטו חולון

 

אליפות הסייבר הישראלית

 

מסלולי שנת תשע"ט:
בתי ספר יסודיים:
תחרות התכנות- בסביבת  Codemonkey  מיועדות לכלל תלמידי בית הספר בכיתות ב'-ו'. מטרת התחרות להקנות עקרונות בסיסיים בתכנות. כמו כן כיתות ה-ו יתחרו בפלטפורמה נוספת בשם Plathora (פלתורה) המתרגלת חשיבת חישובית ע“י פתירה של חידות לוגיות.
תחרות המתמטיקה-  ”עשר אצבעות“ מיועדת לכלל תלמידי בית ספר בכיתות א‘-ו‘ ומקנה תרגול ומיומנות בידע מתמטי.
תחרות רובוטיקה - מיועדת לתלמידי כיתות ה‘ בלבד אשר ממשיכים בלימודי מדעי המחשב ורובוטיקה. התחרות תתמקד בתכנות רובוטים ע“ג משטח תחרות.
חטיבת ביניים:
יתחרו השנה בשתי סביבות - ”פלתורה“ (כמו בכיתות ה-ו) וכן בסביבת מיינקראפט גרסת חינוך, בה יתרגלו התלמידים מיומנויות תכנות ע“י פתירת חידות קוד במשחק אתגרי ומשימתי.

 

מדי שנה, נחשפים כ- 350 אלף תלמידים מרחבי הארץ בכ-2000 בתי ספר, לתחומי למידה מדעיים-טכנולוגים (STEM) כדוגמת תכנות, מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ואלקטרוניקה – כל זאת בדרך חווייתית ומאתגרת ותוך העלאת המוטיבציה והרצון של התלמידים ללמוד מתמטיקה ומקצועות טכנולוגיים.


התחרות לבתי הספר היסודיים מורכבת משתי סביבות משחק: קודמאנקי ופלתורה.
קודמאנקי – משחק המלמד תכנות. המשחק כולל 200 שלבי אימון ו- 150 שלבי תחרות.
בכל שלב משלבי התחרות ניתן להשיג עד 3 כוכבים.


פלתורה (plethora) - משחק מבוסס חידות, המעודד גילוי, הבנה ויישום של מיומנויות "חשיבה
חישובית" כגון הכללה, הפשטה וחשיבה אלגוריתמית. התחרות מורכבת מ-150 שלבים. בכל שלב
ניתן להשיג עד 3 כוכבים.
 

קוד מנקי - אליפות הסייבר הישראלית

 

הכתבה נוצרה בתאריך : 17/02/2019
הצטרף ללגדול
הצטרפו לרשימת התפוצה של לגדול ותשארו מעודכנים לפני כולם על אירועים ומבצעים מיוחדים לחברי המועדון שלנו